23 Ağustos 2017 , Çarşamba
Mr. Gurme

Antakya Seyahati ve Lezzetleri
editorelif@gmail.com

Geçen hafta sonunu Antakya'da değerlendirmek istedik. Mersin'den yaklaşık 3 saatlik bir yolculuğun sonunda Antakya'ya vardık. İlk hedefimiz olan uzun çarşıya vardığımızda çoktan öğlen olmuştu ve karnımız acıkmıştı bile. Bu arada şunu belirteyim ki Antakya Merkezde müthiş bir park sorunu var, otoparklar bile dolu olduğu için arabamızı park edecek bir yer bulamadık ve aracımız kalacağımız yere bırakıp taksiyle gittik.  Her yer bir birine yakın olduğu için 10-20 tl arasında bir tutarla  taksiyle istediğiniz yere gidebilirsiniz. Sokakta gezen taksi çok olmadığı için bindiğiniz taksiden kart almanızda fayda var. Çağırdınız zaman sizi gelip bulunduğunuz yerden alıyorlar.

Antakya Uzun Çarşı
Uzun Çarşı

Uzun Çarşı adı üstünde sağlı sollu dükkanlardan oluşan uzun bir çarşı:). Biz ilk hedefimiz olan Pöç kasabına yöneliyoruz. Dışardan bakınca normal bir kasap dükkanı gibi görünüyor, içeri girince arka kısmında ve üst katında bir restoran olduğunu görüyorsunuz. Gayet temiz ve nezih bir yer. Tabii ki burada tepsi kebabı veya kağıt kebabı yenir. Biz de gelmişken ikisini de denemek istediğimiz için hem tepsi kebabı hem de kağıt kebabı söylüyoruz. Kebaplar kasap ustaları tarafından tepsilere hazırlandıktan sonra pişirim için fırına gönderiliyor ve yaklaşık 15-20 dk içinde önce kağıt kebabı masamıza geliyor. Tepsi kebabıyla kağıt kebabı aslında aynı etten oluşuyor,  aralarındaki tek fark tepsi kebabının sosla pişmesi ve biraz daha sulu olması. Gerçi bize gelen tepsi kebabı çok sulu değildi ama şunu belirteyim ikisi de çok lezzetliydi. Fiyatlar çok makul, biz 500 gr tepsi, 500 gr kağıt kebabı ve 5 ayran için 75 tl gibi bir rakam ödedik ki, inanılmaz uygun bir fiyat.

Kağıt Kebabı
Tepsi Kebabı

Karnımız tıka basa doydu ve şimdi sıra tabii ki  meşhur Hatay künefesinde. Fakat midemizde biraz yer açılması için önce biraz çarşıyı gezmek istiyoruz.  Sonraki hedefimiz hemen uzun çarşının yanında yer alan ayakkabıcılar çarşısındaki Ahmediye Camii. Çünkü Çınaraltı Yusuf Usta bu caminin avlusunda yer alıyor. Közde pişen, dondurmalı ve fıstıklı künefelerimiz nefis. Biz künefeleri yerken çocuklar haytalı denilen dondurmalı bir tatlı yiyorlar. Haytalı gülsuyu ve nişasta lokumlu ve bizdeki bici biciye benziyor fakat buz kullanılmıyor. Pek bana göre değil ama çocuklar seviyor.

Künefe
Haytalı tatlısı
Haytalı

O kadar doyduk ki, akşama yemeği planladığımız yöresel Antakya yemeklerine yer açılması için biraz gezmemiz lazım ve biz de bunun için yeni yapılan Hatay Müzesine gidiyoruz. Bu arada bu müzeyi mutlaka gezmenizi tavsiye ederim.

Akşamki durağımız Antakya Şehir kulübü. Buraya üye olmayan giremiyor aslında, biz  Antakyalı dostlarımız sayesinde onlarla beraber girebiliyoruz. Yöresel meze ve yemeklerin büyük bir çoğunluğunu tadabilme imkanımız var. Siz de aşağıda bahsedeceğim  bu lezzetleri Antakya'daki diğer mekanlarda tadabilirsiniz. Kendimizi Antakyalı dostlarımıza teslim ettik ve o da siparişleri yağdırmaya başladı. Humus, yaprak sarması, eye, sac oruğu, sosiço, aşür, kıymalı çiğ köfte, enginar, közlenmiş kırmızı biber...

Humusu, yaprak sarmasını hepiniz bilirsiniz zaten.  Aşür döğme buğday ve incik etiyle yapılıyor ve oldukça lezzetli.

Aşür ( Aşir)

Yaprak sarma

Sac oruğu için içli köftenin yassı hali de denebilir.

Sac Oruğu

Kaput için, ayrıca kıymasıyla servis edilen çiğ köfte diyebiliriz. Acı sevenler için ideal.

Kaput

Eye, kaburga etinin uzun süre pişirilmesiyle yapılan ve et suyuyla yapılmış firik pilavının üstünde servis edilen adeta lokum gibi bir et.

Eye

Sosiço, tereyağında pişmiş baharatlı küçük köfteler, bazılarının içinde çam fıstığı oluyor. Harika bir lezzet.

Sosiço

Antakya'da finali ertesi gün Harbiye'de bulunan Yusuf Dayı Kahvaltı salonunda yapıyoruz. O kadar çok çeşit var ki, hepsi masaya zor sığıyor. Eğer hafta sonu gidecekseniz buraya mutlaka önceden yer ayırtmanızı tavsiye ederim.

MAKALEYE YORUM YAZIN

FACEBOOK YORUM

ANKETİMİZE KATILIN

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?